Sunday 25 May 2008

Viikonloppu 24-25.5.2008
Koko viikonloppu on ollut yhtä lomaa. Vuokrasimme taas auton. Tai itse asiassa tällä kertaa kaksi. Lauantaiaamu alkoi puoli kuudelta. Lähdin valokuvaajan kanssa ottamaan vuorenhuipulta valokuvia. Aurinko oli noussut jo ajat sitten ja oli todella valoisaa. Sain ajaa jeeppia koko matkan. Mentiin ties millaisia teitä., yhdenauton mahtuvia kapeita, rosoisia ja jyrkkiä. Oli todella mukavaa ajaa hankalassa maastossa. Jätimme auton parkkiin joidenkin mastojen luo vuorenhuipulle ja kävelimme seuraavalle vuoren huipulle, sillä sinne ei vienyt mikään tie, mutta sinne oli pakko päästä maisemien takia. Matka sinne kävellessä meni ihan rattoisasti. Mäki alas, ja toinen ylös. Melkein huipulla huomasin kuitenkin huohottavani henkeni edestä. En tiedä oliko ilma niin ohutta vai olinko muuten vain niin hengästynyt. Jäimme ottamaan kuvia kallionkielekkeelle. Takaisinmastoille kävely oli raastavin juttuikinä. En ole eläissäni ollut niin poikki. Jalat eivät meinanneet kantaa, vesi oli loppu, tyhjä vatsa ilman aamupalaa. Mastot näyttivät olevankokoajan vain kauempana ja kauempana ihan kuin oltaisiin vain kierretty vuorta menemättä ylöspäin ollenkaan.

Takaisin tukikohdalla sain aamupalaa ja herättelin muita. Lähdimme pian matkaan taas saaren toiseen päähän. Oli aivan mahtavaa. Kerroin kaikille että tänään minulla oli vapaa-päivä. Täällä olen saanut kommentteja, että minun pitäisi rentoutua eikä ajatella liikaa. Niinpä otin kaiken irti viikonlopusta; istuin auton takapenkkien päällä niin kuin tytöt viimeviikonloppuna ja lauloin musiikin tahtiin. Opettelin uimaan paremmin syvillä vesillä, opettelin hyppäämään pää edellä ja sukeltelemaan ja olemaan pelkäämättä veden alla ja uimaan rannasta poispäin. En ole ikinä eläissäni viettänyt varmaan yhteensä edes niin paljon aikaa vedessä mitä vietin tänä viikonloppuna. Minusta tuli kunnon vesipeto. Ei sillä että osaisin nyt uida paremmin, mutta polkskuttelen naama hangonkeksillä ties missä poukamissa. Koko viikonloppu oli aivan mahtava. Sunnuntaina kävimme jopa kuumissa lähteissä pulikoimassa. Lauantaina puolestaan käytiin vuoristoluostarissa. Se oli rakennettu kivenlohkareen sisään. Siellä minulle sanoi yksi vanha rouva ” Kukla” Tarkoittaa kuulemma jotain Sweethearttia vastaavaa sanaa.