Friday 2 May 2008

Perjantai 2.5.2008

Koko päivä oli aika leppoisa. Tänään itseasiassa sain kuulla työtehtäväni. Saan tehdä saukkobongausta. Eli kiertelen päivät pitkät luonnossa jokien varrella ja etsin merkkejä saukoista tai niiden jätöksistä. Juuri sellaista kuin olin toivonutkin. Tutkin tänään saukkokirjoja, luin perustietoa saukoista, ja niiden elinympäristöstään. Teen yhteistyötä Brittitytön kanssa joka opiskelee kaikkee eläinjuttuja. Hän on tehnyt jo tätä hommaa vähän aikaa, ja kirjoittanut jotain perustietoja tutkimuksesta ja sen tavoitteista. Hänellä oli myös jo iso pino netistä hankittua tutkimustuloksi ym. Olen tässä pari päivää ihmetellyt kun ei näy rusketusta missään. Eikä täällä edes paikalliset ole ruskeampia kuin me suomalaiset. Että en sitten luultavasti tulekkaan papuna takaisin. Täällä muuten rakennetaan taloja silleen, että jos siinä kohtaa, mihin talon kuuluisi tulla, onkin puu, niin siihen kohtaan taloa tulee vain kattoon reikä. Näytin Mialle tänään saman joen, jossa käytiin eilen slovenialaisen kanssa. Tänään ei nähty kilppareita tai karitsoja, mutta sammakoita sitäkin enemmän, ja sisiliskoja. Maisemat olivat upeat, tutustuimme lähemmin patoon. Sen ympärillä oli hieno kallio ja paljon havupuita. Täällä itse asiassa välillä näyttää kovinkin paljon Suomelta, kun on niin paljon havupuita. Saatoin saada tosta reissusta jotain ötököitä, punkkeja tai jotain, en vielä tiedä, kutittaa vain kovasti vähän väliä milloin mistäkin. Tai sitten olen vain vainoharhainen. Olen säästynyt tähän mennessä kaikilta ötökän puremilta, onneksi, luulin et täällä mua syötäis lakkaamatta, mut ehkä mulla ei oo kreikkalaisten ötököitten mielestä mitään omituishajua. Päivälliseks virolainen kasvissyöjä oli kokannut meille pastaa tomaatti/jalopeeno kastikkeessa.

No comments: